Frederik van Caem is geboren op 24 mei 1945 te Amsterdam Hij is zijn loopbaan gestart in commercieele functies, marketing en innovatie.

Hij werkte voor het familiebedrijf Haust Beschuit, later Hooimeijer en Zn, merkartikelenfabrikant Duyvis en grote nationale en internationale  uitgevers, w.o  Hiber BV te Amsterdam bij de introductie van de GELE GIDS in Nederland, de eerste commercieele telefoonberoepengids , later bekend geworden als de Gouden Gids. Voor Dagblad De Telegraaf als ontwikkelaar van De Woonkrant

Later woonde en werkte hij vele jaren in Zeeland als  innovator en ontwikkelaar van nieuwe media, producten, diensten en adviseur van de directie/aandeelhouders van de PZC - Provinciale Zeeuwse Courant -

Frederik was in 1979 de grondlegger (founder) van International Marketing Innovations Inc in New York- USA

In 1981 startte hij Van Caem Holding als basis voor al zijn innovatieve (ondernemers) activiteiten/bedrijven op het gebied van marketingcommunicatie, conceptengineering, innovatie, micro-electronica (navigatie) en Fastfood (Mc Mussel) Hij won met zijn bedrijf Van Caem en Keeris Conceptioneering in 1989 een innovation-award in Amerika (USA) op het gebied van scheepselectronica. Deze eerste electronische kaartplotter (MAPSCAN)was zijn idee.

In 1992 is hij na een studie, sociometrie en psychodrama als eerste emotiespecialist in Nederland gestart met workshops, trainingen en persoonlijke coaching voor ondernemers en managers. Hij ontwikkelde voor emotiemanagement een eigen model/methode met de metaforen rond en vierkant. Deze vormen gebruikt hij om emotie en ratio bewust in de dagelijkse praktijk te kunnen onderscheiden en helder te communiceren. Dit zijn de symbolen van het logo. 

Frederik combineert zijn talent, ambitie, bezieling ,studie, vaardigheden en rijke praktijkkennis. Zijn 40 jaar ervaring als innovator, entrepeneur ,directeur, ondernemer, bestuurder en adviseur levert een toegevoegde waarde aan het beoordelen van feiten, situaties en gestelde doelen. 

Zijn werkwijze is authentiek, hij start een proces altijd bij het emotioneel waarderen van feiten om deze in balans te kunnen brengen met rationele economische zaken en ontwikkelingen. Emoties zijn immers de aandrijfas van ons handelen !

                                                                               EMOTIEMANAGEMENT  

Frederik van Caem formuleert haarscherp - soms confronterend - zijn diagnose; wat is er aan de hand en hoe kunnen wij daar mee omgaan, of wat kunnen wij daar aan doen? Daarna reikt hij de receptuur aan voor een adequate oplossing en strategie gebaseerd op innovatie (coaching) en businessdevelopment.  

Frederik van Caem is de eerste praktijk-specialist in emotiemanagement hetgeen werd bevestigd door een citaat in het eerste boek over emotiemanagement in 1998 van Susanne Piet; "emoties vaak onderschat bij bedrijfsopvolgingen" bron: een uitspraak van Frederik van Caem in een interview in Dagblad de Telegraaf 1997)

BLIJF BIJ JE GEVOEL !

Frederik, heeft in 2010 een boekje geschreven met 65 gevoelservaringen !

kijk op; www.blijf-voelen.nl  hij geeft op verzoek workshops om succesvol met gevoel om te leren gaan. Zijn thema's zijn; "voelen realiseert doelen" "effectief omgaan met gevoel" "goed voelen is te leren"



 
'Hard voor de inhoud -
zacht voor de mens'


Email

aanbevolen links